x
۰۹ / اسفند / ۱۴۰۲ ۲۲:۳۹

تبلیغ در شبکه‌های مجازی فیلتر شده جرم است؟

تبلیغ در شبکه‌های مجازی فیلتر شده جرم است؟

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: شبکه‌های مجازی همچون تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام که فیلتر شده‌اند برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها ممنوع اعلام شده اما در این خصوص جرم انگاری نشده است.

کد خبر: ۸۲۷۵۱۰
هلوو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد بهشتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: در حوزه فضای مجازی هر کانال و سایت خبری با توجه به سیاست های خود می‌تواند نامزدها و گروههای انتخاباتی را تبلیغ کنند و قانون از این بابت ممنوعیت ندارد ولی باید توجه داشته باشند که نباید در این فضا هم تخلفی صورت گیرد.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی طبق قانون، یک ستاد مرکزی انتخابات، ستاد بانوان و ستاد مجازی دارند و از بیشتر از یک شبکه مجازی نمی‌توانند استفاده کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: ماده ۸۲ قانون انتخابات پیش بینی کرده است که اگر فردی موجب اخلال در امنیت کشور و یا تشویش اذهان عمومی و تفرقه بین مردم شود جرم انگاری شده و برایش مجازات درجه ۶ در نظر گرفته شده است و اگر آن فرد جزو نامزدهای انتخابات باشد از حضور در ۲ دوره بعدی انتخابات محروم می‌شود.

بهشتی افزود: قانون انتخابات نوآوری دیگری در نظر گرفته است و آن این که مکانهای دولتی با قیمت مناسب، کیفیت خوب و به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد تا بتوانند از این فضا برای اعلام برنامه‌های خود استفاده و با مردم ارتباط موثر برقرار کنند و این در حالی است که طی دوره‌های گذشته استفاده از مکانهای دولتی قانونی نبود.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ پرونده در خصوص جرایم انتخاباتی در مشهد تشکیل شده است که پس نتیجه آنها پس از رسیدگی اعلام خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در دادستانی مشهد، کمیته برخورد با تخلفات فضای مجازی تشکیل شده است که از زمان ثبت‌نام هر هفته یک جلسه برگزار کرده‌ است و امسال قانون‌گذار ستاد ساماندهی تبلیغات را در هر استان پیش‌بینی کرده که دادستانی مرکز یکی از اعضای ستاد بوده است و نحوه تبلیغات و این که امکانات دولتی با چه کیفیتی در اختیار نامزدها قرار گیرد و تعیین قیمت برعهده این ستاد است.

ارسال نظرات
x